معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی از سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز و افتتاح بزرگراه تبریز - سهند در ۲۶ آذر خبر داد.

بزرگراه تبریز - سهند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جواد رحمتی در جلسه شورای مسکن استان به آخرین وضعیت بزرگراه تبریز- سهند اشاره کرد و گفت: این بزرگراه در ۲۶ آذرماه سال جاری و با حضور وزیر راه و شهرسازی زیر بار ترافیک می‌رود. در این سفر، عملیات اجرایی تعدادی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید سهند نیز آغاز خواهد شد.

سهند یکی از شهرهای جدید استان آذربایجان ‌شرقی است که سال ۸۷ و با هدف انتقال بخشی از جمعیت و سرریز شهر تبریز احداث شد. این شهر در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز و بر سر راه آذرشهر واقع شده است. مسئولان استانی از همان ماه‌های اولیه مکان‌یابی شهر سهند، ایجاد راه دسترسی کوتاه‌تر بین این شهر و تبریز را در دستور کار خود قرار دادند، اما این مساله زمانی با جدیت دنبال شد که در جریان سفر سوم هیأت دولت به استان احداث بزرگراه تبریزـ سهند به تصویب رسید.

با توجه به نیاز مبرم به این مسیر، بلافاصله پس از اتمام مراحل مطالعاتی کارهای اجرایی آن آغاز شد. با احداث این آزادراه مسیری که شهروندان فاصله بین تبریز ـ سهند را در شرایط عادی در حدود نیم‌ساعت تا سه‌ربع ساعت طی می‌کنند به حدود ۱۰ دقیقه تقلیل خواهد یافت. ضمن اینکه با انتقال بخشی از تردد به این مسیر از ترافیک مسیر تبریزـ ‌آذرشهر نیز کاسته خواهد شد.

آزاد راه تبریز ـ سهند با ۲۲ کیلومتر در دو قطعه چهار بانده در حال اجراست. ساخت قطعه اول آن به طول ۷ کیلومتر از سمت شهر جدید سهند در سال ۸۹ و قطعه دوم آن با ۱۵ کیلومتر طول از سمت تبریز در سال ۹۰ آغاز شده است. این پروژه از طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام مهم استان است که بیش از ۱۲ سال از آغاز احداث آن سپری می‌شود و مردم منطقه منتظر تحقق این رؤیا هستند.

کد خبر 569372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha